Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
 THOMAS BORBERG (arkiv)
Foto: THOMAS BORBERG (arkiv)

ØV. Bankkunder kan kun stole på, at visse banker oplyser dem om den korrekte rene, når de får et lånetilbud

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Banker vildleder kunder med forkerte lånerenter

Kun cirka ti af landets banker angiver konsekvent renten korrekt i deres lånetilbud, vurderer analysefirma.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Forestil dig, at flertallet af landets supermarkeder skrev forkerte priser i deres tilbudsaviser. Den korrekte pris fik du først oplyst, når du havde købt varen og så, hvad der var blevet trukket på dit dankort.

Sådan er virkeligheden for bankkunder i Danmark, vurderer analysefirmaet Mybanker.

»Ingen ville acceptere det her, hvis de oplevede, at en pakke smør ikke kostede, hvad der stod på prisskiltet i kølemontren. Men hos bankerne får det åbenbart lov at fortsætte, fordi vi her har at gøre med beregninger af omkostningerne ved banklån, som er sværere for kunderne at gennemskue«, siger direktør John Norden fra Mybanker.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden