Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

I fremtiden kan Danske Banks kunder få styr på finanserne over nettet.
Foto: PETER HOVE OLESEN

I fremtiden kan Danske Banks kunder få styr på finanserne over nettet.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Danske Bank vil rådgive kunderne via webcam

En halv million går i banken via mobil eller iPad - fjernrådgivning bliver det næste.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Snart behøver du ikke gå til møde i banken for at tale med din rådgiver om budget, nyt lån eller eller huskøb.

Danske Bank vil i løbet af i år begynde at rådgive kunder, der sidder derhjemme foran computerskærmen.

App hentet 500.000 gange
Via webcam bliver det muligt både at se rådgiveren og indholdet på hendes skærm - ligesom hvis man sad fysisk over for hinanden ved et skrivebord.

Det skriver Finansforbundets nyhedsbrev.

Systemet er allerede med succes indført i Norge, Sverige og Finland.

»Filialerne ligger ikke så tæt i de lande, så gevinsten ved at lave rådgivning over nettet er større end i Danmark. Derfor er vi begyndt der«, siger bankens IT-direktør Peter Schleidt til nyhedsbrevet.

Det betyder ikke, at rådgivningen i filialerne forsvinder - men det vil i fremtiden typisk kun være såkaldt 'tung' rådgivning, folk skal ned i banken efter.

»Hvis folk bare skal have omlagt et lån, så kan de undersøge det på iPaden, tale med rådgiveren online om, hvorvidt de skal have flexlån eller fastforrentet lån og så fortsætte, hvor de er kommet til« siger Peter Schleidt.

Og kunderne er i høj grad indstillet på at gå i banken digitalt.

Siden Danske Bank lancerede sin app til tablets og smartphones er den hentet næsten en halv million gange.

På bare et år - fra første kvartal 2011 til første kvartal 2012 - er antallet af kunder, der bruger mobilen til bankforretninger, steget fra 1 til 18 procent.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

Annonce

Podcasts

Forsiden