Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
VALENTE DITTE
Foto: VALENTE DITTE
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Netsupermarkeder er fyldt med prisfælder

Et pristjek viser, at netsupermarkeder skruer prisen op på kød mælk og grønt.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Det kan hurtigt blive en dyr luksus at fylde den virtuelle indkøbskurv.

Avisen 24timer har sammenlignet prisen på 10 velkendte dagligvarer i seks forskellige netsupermarkeder og to fysiske butikker.

Pristjekket viser, at netsupermarkederne ofte skruer prisen markant op på helt almindelige varer som mælkeprodukter, grøntsager og kød.

Kan godt konkurrere med SuperBrugsen
For eksempel skal man på Irmatorvet.dk betale 19 kroner for en pakke Kærgården, der til sammenligning koster 14,95 i Netto.

Hos Nemlig.com skal man af med 15 kroner for et kilo økologiske gulerødder, der koster en 10’er i Superbrugsen. Og hos Sartorvet.com koster 500 gram hakket oksekød (8-12 procent fedt) 44,95 kroner - men i Netto er prisen 24,50.

Annette Falberg, ekspert i e-handel, mener, at netsupermarkederne skal satse mere på discount-varer, hvis de vil nå ud til den brede befolkning:

»Hvis danskerne skal overtales til at handle dagligvarer på nettet, så skal man selvfølgelig kunne få discount-varer og basisvarer til en lav pris,« siger Annette Falberg, der er direktør for Foreningen for Distance- og Internethandel, FDIH, til 24timer.

24timers pristjek viser, at de billigste netsupermarkeder - Nemlig.com og Jyskvareudbringning.dk - godt kan konkurrere med SuperBrugsen på prisen.

Men ikke med et fysisk discountsupermarked.

Generelt vil vi se en tendens til, at nethandlen med dagligvarer vil brede sig ’eksplosivt’ i de kommende år, forklarer Annette Falberg:

»Vi forventer, at de nationale store supermarkedskæder som Coop og Dansk Supermarked for alvor går i gang inden for de næste par år. Det vil skabe en stor vækst, og så vil e-handel med dagligvarer komme ud til den brede befolkning,« siger Annette Falberg til 24timer.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden