Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Populært. Især de dyrere mærker som Gucci, Louis Vuitton og Dolce Gabbana er eftertragtede på Trendsales.
Foto: Jacob Ehrbahn

Populært. Især de dyrere mærker som Gucci, Louis Vuitton og Dolce Gabbana er eftertragtede på Trendsales.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Kopivarer er skrottet: Nu er det genbrug, der hitter blandt kvinderne

Nye tal viser, at kopivarernes plads i mange skoskabe, garderober og dagligstuer de seneste to år er blevet afløst af vintage og genbrug.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Hver sjette voksne dansker mellem 15 og 74 år har siden 2009 skruet op for forbruget af brugte mærkevarer.

Det viser en undersøgelse, som Politiken har fået foretaget af FDB Analyse blandt 1.007 repræsentativt udvalgte danskere mellem 15 og 74 år.

LÆS ARTIKEL

Det er især kvinderne, der kan se fordelen ved at købe brugt tøj, sko, smykker og tasker.

Den stigende interesse mærker man bl.a. hos online modemarkedet Trendsales. Her gik salget af de dyreste modevarer i 2010 frem med 12 pct., og sidste år steg det med 25 pct., fortæller underdirektør i Trendsales Eva Kemp.

»Louis Vuitton er det suverænt mest populære brand for tasker. Dolce Gabbana og Gucci er de mest eftertragtede mærker på tværs af alle kategorier«, siger Eva Kemp.

LÆS ARTIKEL

Trendekspert Mads Arlien-Søborg peger på, at genbrug er en megatrend opstået i kølvandet på den økonomiske krise. En trend, som handler om at prioritere og skrue ned for vores forbrug.

»Genbrug af mærkevareprodukter er både originalt, billigt og passer ustyrlig godt ind i tidens helt store trend om at skille sig ud og selv sammensætte sin stil med dyrt og billigt, gammelt og nyt osv. Det fortæller på bedste vis historien om, hvem man er, og at man har styr på tingene«, siger Mads Arlien-Søborg.

Han peger på, at en anden sidegevinst ved secondhand er, at det er en måde, hvorpå vi nærmest omkostningsfrit kan tage mere hensyn til miljøet.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden