0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi elsker tilbudsaviser

Trods et stort udbud af digitale tilbudsaviser og tilbudsapps, viser en ny undersøgelse, at vi danskere fortsat er store tilhængere af de traditionelle trykte tilbudsaviser.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
MARTIN BUBANDT
Foto: MARTIN BUBANDT

Planlægning. En ny undersøgelse viser, at 66 procent af danskerne aktivt benytter sig af tilbudsaviser, når der skal planlægges madindkøb.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En ny undersøgelse gennemført af InsightGroup i samarbejde med YouGov, TV2 og Dansk Erhverv viser, at hele 66 procent af danskerne aktivt bruger supermarkedernes tilbudsaviser i planlægningen af ugens indkøb.

Claus Andersen, sociolog og Group Director i InsightGroup, forklarer, at det især er de ældre generationer, der kaster sig over tilbudsavisen.

»Der er en tendens til, at de ældre bruger tilbudsavisen som et værktøj og har det, vi kalder, et ritualiseret forhold til den, hvor man sætter sig ned med den og planlægger, hvor og hvad man skal handle ind«, siger han og tilføjer, at de unge, ikke overraskende, mere er tilhængere af online varianterne.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce