0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ombudsmand vil have krav til ny betalingsservice

Kundesikkerheden er i fare, når man betaler via Dibs i stedet for Betalingsservice, siger Forbrugerombudsmanden.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Når virksomheder med gebyrskruen tvinger kunder væk fra Betalingsservice og over på en ny automatisk kortbetaling, er det problematisk for kundesikkerheden.

Sådan lyder det fra Forbrugerombudsmanden som reaktion på Politikens artikel om tendensen i erhvervslivet til at udbyde et gratis alternativ til det ellers fasttømrede Betalingsservice.

»Der er ved at opstå en anden betalingsform, hvor butikken hæver penge direkte på betalingskortet. Det skaber et nyt beskyttelsesbehov for forbrugerne«, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.

Vidt forskellige sikkerhedsstandarder
Politiken fortalte i går, hvordan en samlet telebranche og stadig flere forsikringsselskaber, forsyningsvirksomheder, optikere og fitnesscentre opretter gebyr på Betalingsservice og samtidig tilbyder en ny automatisk kortbetaling via konkurrenten Dibs.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere