0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
THOMAS WILMANN
Foto: THOMAS WILMANN

money, money, money. Mange virksomheder spinder guld på konfirmanderne både før, under og efter den store fest.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Konfirmation er big business

Gennemsnitsfamilien bruger 30.000 kroner. Virksomheder står i kø for at få del i dem.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Der er penge at tjene på de mange konfirmationer i disse dage, og ikke mindst konfirmandernes blå mandage. Nye tal viser, at en gennemsnitsfamilie bruger op til 30.000 kroner på at afholde en konfirmation.

Over hele landet har virksomheder fået øjnene op for, at der kan spindes guld på konfirmanderne, og de skræddersyr derfor tilbud, der kan få konfirmander til at holde blå mandag hos netop dem.

»Konfirmationer er blevet big business. Det er der ingen tvivl om«, siger Mikkel Schultz, som driver Konfirmationsportalen.dk, der både henvender sig firmaer og til forældre, som søger inspiration til deres børns konfirmation. Portalen kan hjælpe med for eksempel huskelister og budgetudregner.

Omsætning på 1,4 milliard
Mikkel Schultz henviser til, at der konfirmeres godt 49.000 unge om året, og hvis de – som banken Nordea har vurderet – i gennemsnit bruger 30.000 kroner per fest, giver det en omsætning på 1,4 milliarder kroner.

»Jeg forstår godt, at virksomhederne går efter konfirmander, især fordi festen bliver større år for år, og fordi det er en tilbagevendende indtægtskilde«, siger han.

LÆS ARTIKEL

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Nanna Navntoft