Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Privatfoto
Foto: Privatfoto

SNYDT. »Du har betalt for meget i årevis«, fik Johan Albrechtsen af vide af TDC's kundeservice.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Johan betalte 8.000 kroner for meget for sit bredbånd

TDC mener ikke, de må sende servicemeddelelser ud til deres kunder.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

»Røvrendt« og »dårlig kundeservice« er ord, der går igen, når Johan Albrechtsen skal beskrive den følelse, han står med efter en telefonsamtale med TDC for få uger siden.

»Du har betalt for meget i årevis, kan jeg se«, sagde damen i TDC’s kundeservice i følge den den 28-årige filmklipper, da han ringede for at sige sit bredbåndsabonnement op.

Chokerede telefondamen Johan Albrechtsen havde fået tilbudt et billigere abonnement gennem sin andelsforening. Hos TDC gav han 534 kroner om måneden for 20 megabit bredbånd. Det har han gjort, siden han i 2008 blev kunde.

»Da jeg ringer for at opsige abonnementet, er damen i telefonen dybt chokeret over, at jeg har betalt 534 kroner hver måned. Hun fortæller, at jeg kunne have nøjedes med at betale 264 kroner for tilsvarende abonnement«, siger Johan Albrechtsen.

Ifølge hans egne beregninger har han alene på to år betalt over 8.000 kroner for meget for sit bredbåndsabonnement.

TDC-forklaring holder ikke

Camilla Amstrup, der er vicedirektør hos TDC, forklarer, at de ikke må kontakte deres kunder uden tilladelse, og at det derfor ikke var muligt at informere Johan Albrechtsen om ændringen.

Men i følge markedsføringsloven gælder den regel kun, når det kommer til henvendelser med henblik på mersalg. Ikke i forhold til rene servicemeddelelser, som er til gavn for kunden.

Alligevel tolker Camilla Amstrup fra TDC lovgivningen sådan, at en servicemeddelelse også kan ses som markedsføring. Og at det derfor ikke er lovligt for dem at henvende sig.

»Det at flytte kunderne til et produkt, hvor de kan spare penge, bliver tolket som at have salg for øje, fordi kunderne så vælger at blive her længere«, siger Camilla Amstrup, der derfor ikke mener, at det vil være i orden at kontakte kunden.

Hun tilføjer, at man altid er velkommen til at ringe til TDC og få tjekket sit abonnement for bedre muligheder.

LÆS OGSÅ

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden