Pensionsopsparere får råd og vejledning via mail

Digital rådgivning bliver mere og mere populær, også i pensionsverdenen.

Privatøkonomi

Få en mail i indbakken og se, hvordan det går med din pension.

Det har 100.000 eller godt hver sjette af PensionDanmarks medlemmer valgt - og fire gange om året får de en skræddersyet mail, som fortæller om deres pension netop nu.

Giver bedre adgang til medlemmerne
Direktør Flemming Tovdal Schmidt siger, at pensionsselskabet kommer tættere på medlemmerne, når det sender en mail frem for et brev:

»Vi føler, at en mail i indbakken giver en bedre adgang til vores medlemmer end et brev. Et brev med et pensionsselskabs navn på kuverten rammer ikke så godt som en mail«, siger han til Ritzau.

Det bliver nemmere for medlemmerne at få personlig rådgivning fra pensionsselskabet - og mailen rammer indbakken fire gange om året.

»Mailen giver en fantastisk respons fra medlemmerne. Vi kan se en meget stor åbningsrate - og langt de fleste af medlemmerne går ind på vores hjemmeside og kigger på de ting, vi opfordrer dem til at kigge på«, siger Flemming Tovdal Schmidt.



Mailen er målrettet det enkelte medlem med personlig rådgivning om pensionen. Ud fra medlemmets profil og status får man kun det at vide, der er relevant for vedkommende.

»Så man skal lede for at finde to medlemmer, der får samme budskaber«, lyder det fra direktøren.

Man har siden 2010 kunne melde sig til den digitale rådgivning. Og de 100.000, der har sagt ja tak, spænder bredt:

»Det er lidt poppet sagt både ung som gammel. Helt unge medlemmer melder sig til - men også en stor mænge af vores medlemmer, der er blevet pensionister, melder sig til rådgivningsmailen«, siger Flemming Tovdal Schmidt.



PensionDanmark er ejet af 12 fagforbund og 37 arbejdsgiverforeninger med i alt 630.000 medlemmer. Medlemmerne er beskæftiget i 27.000 private og offentlige virksomheder.

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden