Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

priskrig. Der er mange penge i at drive dealsites. Og det er dem, de slås om, siger internetanalytiker Jon Lund, om de mange dealsites, der nu får konkurrence på prisen.

priskrig. Der er mange penge i at drive dealsites. Og det er dem, de slås om, siger internetanalytiker Jon Lund, om de mange dealsites, der nu får konkurrence på prisen.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dansk tilbudsside vil starte priskrig

Ny tilbudsside på nettet vil fra 15. maj kun kræve 10 procent af butikken.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Danskerne er vilde med tilbud - både dem der dumper ind af brevsprækken og på det seneste især tilbud fra sider på nettet kaldet dealsites eller tilbudssider.

Nu er en ny dansk tilbudsside på vej med planlagt lancering den 15. maj.

Siden hedder shopbox.dk, og den indleder med at melde priskrig ud over for de øvrige tilbudssider som Groupon.dk, Downtown.dk, Sweetdeal.dk, Restaurant2nigt.dk, spotdeal.dk, Savemyday.dk, Tilbudibyen.dk og Dagensbedste.dk.

50-85 kroner tilbage til restauranten

Normalkonceptet hidtil har været, at tilbudssiden laver et samarbejde med butikken eller restauranten om et tilbud til kunden.

Hvis tilbuddet er på 50 procent af en middag til normalt 200 kroner, betaler kunden 100 kroner, som så tilbudssiden og restauranten skal dele mellem sig på en eller anden måde. Det mest almindelige i dag er, at tilbudssiden tager mellem 35 og 50 procent af beløbet, før restauranten får resterne.

LÆS ARTIKEL

Krigserklæringen fra Shopbox går ud på, at siden kun skal have 10 procent af den pris, kunden betaler.

»Der er mange penge i at drive dealsites. Og det er dem, de slås om«, siger internetanalytiker Jon Lund, der har skrevet om fænomenet på sin blog.

I første omgang retter konceptet sig til større butikskæder og indkøbscentre. Og det er meningen, at tilbuddene og systemet skal styres af butikkerne selv, der kan integrere det med egne websider, Facebook og mobilapps.

»Vi tror på, at sociale buying er en fantastisk mulighed for fysiske butikker, men at den nuværende daily-deal model ikke er den optimale model for kæder og storcentre«, siger initiativtageren til Shopbox, Christian Zigler.

»Branchen skyder reklamer ud med spredehagl i dag, og det er med til at ødelægge markedet«, siger Christian Zigler.

Han fortæller, at i forhold til kunderne har Shopbox udviklet en såkaldt motor på hjemmesiden, der kan personalisere tilbuddene på samme måde, som reklamer personaliseres på Facebook eller via Google.

»Det bygger for eksempel på, hvad brugerne 'liker', og hvad de deler på nettet. Men vi beder også om en masse data, når folk melder sig til. På den måde kan for mænd måske slippe for at få reklamer, der er målrettet kvinder og omvendt«, siger Christian Zigler.

På shopbox.dk kan du melde dig til, så du får besked, når de åbner.

FACEBOOK

Læs mere:

Annonce

Annonce

Annonce

Podcasts

  • Du lytter til Politiken

    Vi holder sommerferie men...
    Vi holder sommerferie men...

    Henter…
  • Margethe Vestager taler til EU's kokurrencekommission, februar 2019. Photo by Aris Oikonomou / AFP.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?
    Hør podcast: Statsministerens rådgiver på ny magtfuld post - et demokratisk problem?

    Henter…

    Dagens politiske special kigger på magtfordeling og nye poster i politik, både i Bruxelles og Danmark. EU har fået nye topchefer, og herhjemme har Mette Frederiksen tildelt sin særlige rådgiver, Martin Rossen, en magtfuld position i Statsministeriet. Er det et demokratisk problem?

  • Campingpladsen på årets Roskilde Festival er åbnet og deltagerne fester mellem teltene indtil pladsen åbner onsdag.

    Du lytter til Politiken

    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn
    Hør podcast: Roskilde: Det sidste frirum for præstationskulturens børn

    Henter…

    Campingområdet på Roskilde Festival er et parallelsamfund - en by af luftmadrasser, øldåser og efterladte lattergaspatroner. En stærk kontrast til de unges strukturerede hverdag. Men hvordan føles friheden? Og hvordan er det lige med kærligheden, når intet er, som det plejer?

Forsiden