Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.
Spørgeskema om automatisk oplæsningLandets største bank er voldsomt upopulær blandt sine egne kunder.
35 procent af Danske Banks kunder har konkrete overvejelser om at skifte til et andet pengeinstitut. Det er næsten dobbelt så stor en andel som i befolkningen som helhed, hvor 18 procent gerne vil flytte bank.
Kundekoncept er årsag
Det viser en meningsmåling, som Megafon har lavet for Politiken og TV 2.
En række eksperter finder det helt uden sidestykke, at en så stor og professionel virksomhed af egen drift har gjort sig upopulær blandt så mange af sine egne kunder, som målingen viser. De peger alle på bankens nye kundekoncept som hovedårsag til utilfredsheden.
»Det er fuldkommen uforståeligt, at så stor en bank kan vurdere så meget forkert, som den har gjort her«, siger Kim Valentin, Finanshuset i Fredensborg, som er en af landets førende privatøkonomer.
LÆS ARTIKEL
Få fuld adgang om mindre end 2 minutter
De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent
Bliv abonnent for 1 krEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind