0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Banker sender hver fjerde rådgivere ud i svær loyalitets-konflikt

Rådgivere oplever pres for at handle i bankens interesse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Niels Christensen (arkiv)
Foto: Niels Christensen (arkiv)

lederne. Bankrådgivere oplever blandt andet pres fra salgsmål i deres daglige arbejde, viser ny undersøgelse. Billedet er fra et årsmøde i Finansrådet, der er bankernes brancheorganisation.

Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Privatøkonomi
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når din bankrådgiver lægger til og trækker fra i beregningen af dit lån, din opsparing og pensioner, er det ikke altid, at hun kommer frem til lige netop de løsninger, du er bedst tjent med.

En ny undersøgelse viser, at knap hver fjerde bankrådgiver har oplevet at stå i en interessekonflikt mellem deres arbejdsgiver og en kunde og nogle har sågar handlet i bankens interesse frem for kundens.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter