0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

82 tog i hus: DSB har omsider fået det sidste IC4-tog

13 års lidelseshistorie er slut, siger direktøren for DSB Vedligehold.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling (arkiv)
Foto: Jens Dresling (arkiv)

omsider. Alle IC4-tog er i Danmark, og DSB har fået tilladelse til at køre med dem trods en episode i november 2011, hvor et af togene ikke var i stand til at bremse. DSB er dog blevet påbudt at tage toppen af farten i løvfaldsperioden, hvor skinnerne bliver glatte.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

DSB har modtaget og godkendt det sidste IC4-tog fra den italienske leverandør Ansaldobreda.

Det oplyser selskabet til Ritzau mandag, hvor der var sidste frist for levering.

»Nu kan vi sætte punktum for et 13-årigt samarbejde med leverandøren, som jeg vil karakterisere som lidt af en lidelseshistorie«, siger Steen Schougaard Christensen, administrerende direktør for DSB Vedligehold, til Ritzau.

ritzau

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts