0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ansatte i Mærsk føler sig »ført bag lyset« af chefen

Nils Smedegaard benægtede, at Dansk Supermarked var til salg, få måneder før, det blev solgt.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ole Lind (arkiv)
Foto: Ole Lind (arkiv)

værdibryder? Nils Smedegaard har forbrudt sig mod flere af Mærsk interne værdier, lyder det fra en anonym mellemleder, som er gået til Jyllands-Posten med sin kritik. En kritik, som deles af flere, siger han.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Højst opsigtsvækkende kritiserer en ansat i A.P. Møller – Mærsk-koncernen nu virksomhedens administrerende direktør, Nils Smedegaard Andersen, for også at have solgt sin troværdighed, da han solgte Dansk Supermarked. Det skriver Jyllands-Posten.

Kritikken kommer, efter at Mærsk-direktøren i oktober kaldte en Berlingske-artikel om det forestående salg af Dansk Supermarked for misvisende, selv om Mærsk kun to måneder efter solgte det meste af sin andel til den mangeårige partner Salling. Samtidig sendte han et brev til de ansatte i Dansk Supermarked, som efterlod det umiddelbare indtryk, at der ikke var ændringer undervejs.

Fremgangsmåden strider imod de værdier, som Mærsk-koncernen ellers hviler på og har gjort det gennem mere end 100 år, lyder det fra kilden, der er ansat i Mærsk som mellemleder, og som understreger, at kritikken ikke kun stammer fra vedkommende selv, men går igen i flere forretningsenheder.

»Selv i kerneforretningerne spørger mange sig selv, hvornår det er deres tur til på en eller anden måde at blive ført bag lyset af Smedegaard. Det er en større krise, end man lige skulle tro, for det handler om tilliden til alt, hvad topchefen siger. Når Smedegaard siger, at noget ikke er til salg, skal man fjerne ordet ikke for at få det rette billede af virkeligheden«, lyder det blandt andet.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter