0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Tøjfirmaer satser på Ø-mærke, selv om forbrugerne er ligeglade

Det skal være nemmere for forbrugerne at vælge bæredygtigt tøj.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Peter Mydske (arkiv)
Foto: Peter Mydske (arkiv)

BÆREDYGTIGT. Det globale modemarked arbejder sammen om at skabe modens Ø-mærke. Men forbrugerne efterspørger stadig ikke bæredygtigt tøj.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Når man handler ind, er det nemt at beslutte, hvordan kaffebønnebonden skal være aflønnet, og om æblet må være sprøjtet med kemikalier.

Man skal blot kigge efter det røde Ø-mærke eller efter Fairtrade-mærket.

Det er dog en helt anden sag, hvis man går ind i en tøjbutik.

LÆS OGSÅ

Derfor er lidt under halvdelen af den globale modebranche gået sammen i Sustainable Apparel Coalition. Formålet er at lave et globalt mærke, der skal vurdere bæredygtigheden af de enkelte produkter.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter