0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

De stormer frem: Nu er der over 10.000 danskejede butikker i udlandet

Mens de udenlandske kæder skærer ned i Danmark, vokser de danske butikker i udlandet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Lunde (arkiv)
Foto: Claus Lunde (arkiv)

vokseværk. Bestseller, Jysk, Ecco og Netto er blandt de butikker, som gerne vil vokse sig store i udlandet. Her er det en Netto-butik i Polen.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danske butikskæder har skabt et eksporteventyr i de seneste fem år med økonomisk krise. Det skriver Jyllands-Posten. Antallet af butikker på fremmede markeder er stormet frem, og der er nu flere danske forretninger i udlandet end nogensinde tidligere. I samme periode har udenlandske kæder skåret ned på tilstedeværelsen i Danmark.

»Danmark har store og stærke koncerner med strømlinede koncepter. Flere af virksomhederne er familieejede, og de har haft is i maven og penge i kassen til at vokse, når andre har skåret ned«, siger Henning Bahr, direktør i Retail Institute Scandinavia.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere