0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Forbrugerstorm mod Lego vokser

En Greenpeace-kampagne mod Lego har fået historisk stor opbakning. Lego vil ikke droppe partneren Shell, men selskabet bør reagere, mener en ekspert.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Greenpeace
Foto: Greenpeace

VIDEO. På 10 dage har 4,5 millioner mennesker set videoen, som er lavet af Greenpeace.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

En YouTube-video, der viser et Lego-landskab, der oversvømmes af olie, har udviklet sig til en af de værste imagesager for Lego i nyere tid og til en af de mest succesfulde kampagner på sociale medier nogensinde. Den danske legetøjskoncern gør klogt i at tage sagen alvorligt, mener flere brandingeksperter, Politiken har talt med.

På 10 dage har 4,5 millioner mennesker set videoen, som er lavet af Greenpeace og bruger 120 kilo legoklodser til at dramatisere et olieudslip i Arktis, hvor Shell har flere efterforskningslicenser. Greenpeace har længe ført kampagner mod Shell, men valget af at trække Lego ind i konflikten er usædvanligt, fordi det udvider begreber som virksomhedsansvar.

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere