Fusion. Fyens Stiftstidende bliver en del af den nye mediekoncern, der får navnet Jysk Fynske Medier og bliver den næststørste bladkoncern herhjemme efter JP/Politikens Hus.
Foto: OLE FREDERIKSEN (arkiv)

Fusion. Fyens Stiftstidende bliver en del af den nye mediekoncern, der får navnet Jysk Fynske Medier og bliver den næststørste bladkoncern herhjemme efter JP/Politikens Hus.

Virksomheder

Provinsmedier går sammen i kæmpe fusion

Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier slår sig sammen i et stort fælles selskab med godt 1.325 medarbejdere.

Virksomheder

Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier slår sig sammen i et stort fælles selskab med 1.325 medarbejdere.

Det oplyser Fynske Medier i en pressemeddelelse.

Den nye virksomhed får navnet Jysk Fynske Medier og bliver den tredjestørste bladkoncern herhjemme efter Berlingske Media og JP/Politikens Hus.

De tre medieselskaber får slagkraft til at opfylde den nye virksomheds væsentligste mission: at styrke og udvikle lokale og regionale medier i de tre moderselskabers udgivelsesområder på Fyn, i Østjylland og i Syd- og Sønderjylland, hedder det i pressemeddelelsen.

Bestyrelser inskyder aktier

De tre selskabers bestyrelser indskyder alle aktiver i Jysk Fynske Medier.

Det gælder dog ikke udgiver-rettighederne til dagblade og ugeaviser, som bliver i moderselskaberne.

Det samme gør i første omgang de redaktionelle medarbejdere. Den redaktionelle linje for de enkelte dagblade fastlægges fortsat af suveræne chefredaktører med reference til moderselskabernes bestyrelser.

Jysk Fynske Mediers vision er at skabe en stærk mediekoncern, som har styrke til ikke bare at fastholde, men også at udvikle de lokale mediers afgørende rolle for demokrati og sammenhængskraft i lokalområderne.

ritzau

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden

Annonce