0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sheiken med de 42 søskende ville egentlig købe Tottenham

Manchester Citys ejer er i gang med at udvide sine fodboldejerskaber til resten af verden.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Rui Vieira/AP
Foto: Rui Vieira/AP

forvandling. Manchester City er gået fra at være dårligere end middelholdene til at være klubben med de rigeste ejere i verden. Og nogle af de bedste spillere, som for Bacary Sagna bag trøjen.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mansour bin Zayed Al Nahyan - bedre kendt som Sheikh Mansour - havde egentlig øjnene rettet mod Everton FC eller Tottenham Hotspur i 2008, da han ville investere dele af sin bugnende olietank i engelsk fodbold. Men Manchester City havde lige fået bygget et splinternyt stadion fem år tidligere, og da det er yderst omstændigt at få byggetilladelser i England, valgte han i stedet de lyseblå fra Manchester.

Efterfølgende har han ikke set sig tilbage. Han har brugt flere penge end Chelseas oligark, Roman Abramovitj, på færre år.

»Det er en vanvittig investering, som man ikke har set lignende af i England. På rekordtid er City gået fra at være dårligere end middelholdene til at være klubben med de rigeste ejere i verden. Måske kun overgået af Paris Saint-Germain, der er ejet af Qatar«, fortæller David Conn, der er skribent på den engelske avis The Guardian.

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere