0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

De store har opdaget fidusen med de flyvende døtre

Konkurrencen i luften er benhård. Derfor flyttes flere flyvninger over til datterselskaber, der kan gøre det billigere.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Indtil sidste uge var der ikke ret mange danskere, der kendte til det tyske flyselskab Germanwings. Men det dramatiske flystyrt, hvor andenpiloten formentlig valgte at flyve et Airbus-fly direkte ind i en alpevæg, gjorde på tragisk vis selskabet kendt i Danmark og det øvrige Europa.

Germanwings er det gamle nationale tyske luftfartsselskab Lufthansas lavprisselskab. Det er grundlagt i 1990’erne, men kom for godt 10 år siden ind under Lufthansas vinger, og i dag ejer Lufthansa en dominerende aktiepost i Germanwings. Selskabet er i direkte konkurrence med andre lavprisselskaber som Ryanair, easyJet og AirBerlin, og det flyver typisk på korte og mellemlange ruter – som for eksempel ruten mellem Barcelona og Düsseldorf, hvor ulykken ramte i sidste uge.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere