0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Starbucks satser benhårdt på teknologi og big data

Danske virksomheder kunne lære noget af Starbucks, som blandt andet er blevet den 17.-største bank i USA.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anders Rye Skjold Jensen
Foto: Anders Rye Skjold Jensen

fornyelse. Starbucks var oprindelig en kaffekæde, men har forstået at bruge teknologiens muligheder til at skabe en helt ny forretning.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad associerer man Starbucks med? De fleste ville formentlig svare kaffe.

Men man kunne også sige USA’s 17.-største bank, en pioner inden for trådløse betalingssystemer eller en markedsleder i, hvordan man bruger big data sammen med såkaldt intelligente kaffemaskiner, der konstant er i kontakt med den virtuelle ’sky’.

Nu har Starbucks understreget, hvor meget firmaet satser på ny teknologi, ved at udnævne sin første koncerndirektør med ansvar for teknologi. I sidste uge hentede koncernen en af toplederne i it-giganten Adobe, Gerri Martin-Flickinger, og gav hende den post, der traditionelt hedder chief information officer, men fremover skal hedde chief technology officer.