Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Lindsey Wasson/Ritzau Scanpix
Foto: Lindsey Wasson/Ritzau Scanpix

Boeing 737 Max-passagerfly med flyveforbud parkeret i Washington fotograferet tidligere på måneden.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Forbud mod ulykkesfly koster på Norwegians overskud

Norwegian forventer, at flyveforbuddet for Boeing 737 MAX-fly koster 700 millioner norske kroner i år.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Norwegian fik et spinkelt overskud i andet kvartal, hvor luftfartsselskabets resultater var klemt af, at 17 fly er ramt af flyveforbud.

Det norske selskab kommer ud af kvartalet med et overskud på 83 millioner norske kroner. Det viser selskabets regnskab, der er offentliggjort torsdag morgen.

Norwegian har siden marts haft den udfordring, at 17 af selskabets fly har været ramt af flyveforbud. Det har kostet 400 millioner norske kroner i kvartalet.

Det er flytypen Boeing 737 MAX 8 og 9, som ikke har måttet forlade jorden. Det skyldes, at luftfartsmyndigheder er ved at undersøge, om der har været sikkerhedsproblemer med flytypen efter to flystyrt i Indonesien og Etiopien.

For hele året forventer Norwegian, at forbuddet vil koste 700 millioner norske kroner. Den forventning var tidligere 500 millioner norske kroner.

Norwegian kan til gengæld glæde sig over, at omsætningen er steget med cirka to milliarder norske kroner til 10,2 milliarder norske kroner. Fremgangen skyldes især langdistanceruter.

ritzau

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden