Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Telenor mister igen kunder - nu vil selskabet sætte proppen i

Telenor mistede 7000 kunder i tredje kvartal. Selskabet varsler offensiv, der skal vende udviklingen.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Teleselskabet Telenor mistede 7.000 danske mobilkunder i tredje kvartal, hvor overskuddet samtidig faldt en anelse.

Det viser regnskabet fra Telenor, der er Danmarks næststørste teleselskab efter TDC med omtrent 1,7 millioner mobilkunder.

Telenor har over det seneste år mistet 85.000 kunder, hvilket blandt andet hænger sammen med, at selskabet har tabt en stor statslig kontrakt til TDC.

Ud over færre kunder er de gennemsnitlige priser på abonnementerne dykket.

Det har sendt overskuddet ned, selv om Telenor i samme periode har skåret bemandingen med seks procent.

Samlet landede Telenor et driftsoverskud på 223 millioner kroner i tredje kvartal. Det er et fald fra 239 millioner kroner i samme periode året før.

Telenor påpeger i regnskabet, at tabet på 7.000 mobilkunder er det laveste i seks kvartaler.

»Der vil altid være en strøm af kunder ind og ud af butikken, og vores opgave består derfor både i at passe godt på de kunder, vi har, men også i at hente flere nye kunder ind«, siger Jesper Hansen, administrerende direktør Telenor Danmark, i en pressemeddelelse.

Han varsler, at Telenor vil gå i offensiven i den kommende tid og vinde kunder fra konkurrenterne. Det skal et samarbejde med Elgiganten hjælpe til med.

» Vi har en klar ambition om at styrke vores position som landets 2. største mobil- og internetoperatør, og derfor øger vi nu vores distributionskraft og skruer op for synligheden af de produkter og tilbud, der skal skabe kundevækst og øget loyalitet«, siger Jesper Hansen i pressemeddelelsen.

ritzau

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden