Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Mike Blake/Ritzau Scanpix
Foto: Mike Blake/Ritzau Scanpix

Fredag meddelte to amerikanske luftfartsselskaber, American Airlines og Southwest Airlines, at de vil forlænge suspenderingen af de omstridte fly frem til marts 2020.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Boeings omstridte 737 MAX-fly kan være i luften igen i januar

Boeing forventer inden længe at få grønt lys fra myndigheder til ny software og træningskrav for piloter.

Virksomheder
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Boeing forventer at have 737 MAX-flyene på vingerne igen i januar. Det meddeler den amerikanske flyproducent mandag.

737 MAX-flyene har siden marts været underlagt flyveforbud over hele verden på grund af to dødsulykker i Indonesien og Etiopien.

Ulykkerne, der skete inden for fem måneder, kostede i alt 346 mennesker livet.

Boeing har tidligere oplyst, at de to flystyrt var forårsaget af en fejl i aktiveringen af flyets MCAS-funktion. Det er et automatisk anti-stall-system, der skal forhindre, at flyet mister dets opdrift.

Systemet er nyt, og det er blevet kritiseret, at piloterne ikke er blevet godt nok uddannet i det.

Arbejder på de endelige godkendelser

Boeing siger mandag, at selskabet arbejder på at få de endelige godkendelser klar fra myndighederne af de opdaterede uddannelseskrav til piloterne og af den software, der er installeret i flyene.

Fredag meddelte to amerikanske luftfartsselskaber, American Airlines og Southwest Airlines, at de vil forlænge suspenderingen af de omstridte fly frem til marts 2020.

Det skyldes, at det vil tage mindst en måned at undervise piloterne og installere den ændrede software.

Boeing meddeler mandag, at leveringen af fly til de luftfartsselskaber, der har bestilt nye 737 MAX-fly, kan begynde i december.

ritzau

Læs mere:

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden