Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Donutmodellen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

#04 Startup giver forbrugere en digital håndsrækning i produktjunglen

Lyt med når virksomheden Eachthing pitcher deres app, der skal sikre mere gennemsigtighed i indkøbskurven.

Donutmodellen
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Over 65 procent af alle danskere siger, at de går op i at vælge bæredygtigt, når de køber ind, men ser man på de varer, der rent faktisk ender i indkøbskurven, er det langt fra det billede, der tegner sig.

Grunden til dette behavior gap er ifølge startuppet Eachthing, at det er alt for uoverskueligt - selv for meget bevidste forbrugere - at finde vej til de varer, der matcher deres værdier. Derfor har virksomheden udviklet en digital platform, der hjælper forbrugere med at gennemskue oplysninger, som en ingrediensliste ikke fortæller.

Investorerne kan se en pointe i at centralisere informationer om produkter, og alle kan blive enige om, at data om købsadfærd er værdifuld. Alligevel er panelet i tvivl om, hvor meget man kan forvente, at forbrugere skal sætte sig ind i, før de svinger dankortet.

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden