Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
MICHEL EULER/AP
Foto: MICHEL EULER/AP

Alexander McQueen-show i 2010 med ikoniske Lady Gaga-sko. (AP Photo/Michel Euler)

Poptillæg - mode
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

2010'erne ifølge Poptillægget #6: 10'erne blev mangfoldighedens og forandringens årti for modebranchen

Poptillægget definerer i en serie på 10 afsnit 2010’ernes popkultur. I dette sjette afsnit af serien handler det om 10'ernes mode, magt og modebloggens fødsel.

Poptillæg - mode
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

I sjette afsnit af Poptillæggets serie om 10'erne skal det handle om mode, magt i modebranchen og om modebloggens fødsel, som åbnede døren for en generelt større rummelighed over for alle stemmer, kroppe og nationaliteter i modebranchen. Alle kunne via medier som Instagram være med til at påvirke opfatten af hvad mode er, hvordan den ser og ud hvem der har lov til at iklæde sig den.

I modens verden blev 10'erne nemlig mangfoldighedens og forandringens årti. Bloggere blev til influencere som blev til modeikoner med andre formål end blot at vise nyt, sponsoreret tøj frem. 10'ernes influencere lærte at skille sig ud, men ikke bare ved at tage flere hatte på. De lærte at have noget på hjerte, at bruge deres stemme og at lege med køn og kropstyper.

Poptillæggets modekyndige panel tager dig med igennem magtforhold og forandringer i 10'ernes modebranche, fortæller om vigtige modeikoner som Vogue's Anna Wintour, Raf Simons og Alexander McQueen og årtiets nye designere der sætter deres præg på modekollektiver som Hood By Air, Vetement og Balenciaga.

Lyt med og bliv klogere på hvad der skete med modebranchens outsidere, der pludselig blev modebranchens insidere, på årtiets store trends og få desuden historien om IKEA-posen og Crocs-sandalen, der pludselig dukkede op på catwalken.

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden