Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Alfred Hollerup
Foto: Alfred Hollerup

Der er travlhed på hovedbanegården i Zagreb inden nattogets afgang til Split. Seks unge englændere (til højre på billedet) er ved at finde ud af, hvordan der skal være plads til dem alle sammen plus seks gigantiske rullekufferter i den lille, trange kupe.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Bananskræller og oldgamle kupeer: Nattogskørsel i Europa kan være noget af en prøvelse

Mens forbrugerne råber på nattog, og politikerne diskuterer muligheden, har Politiken prøvekørt og givet karakterer til fire forskellige produkter i liggevognsklassen.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De europæiske nattog har været i dyb krise de seneste mange år. Strækning efter strækning er blevet lukket. Ruter kørt ud på et sidespor. Udmanøvreret af billige flybilletter til snart sagt alle hjørner af kontinentet. Særligt ondt gjorde det på togfolket, da tyskerne, den store nattogsoperatør, lukkede ned for deres ruter i 2016. I Danmark har der ikke kørt nattog siden 2014.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden