Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

DSB-direktør om togproblemer til Hamburg: »Vi kan mange ting teknologisk, men vi kan ikke få en radio sat ind i et tog! Det er slet ikke til at holde ud«

Den europæiske jernbanedrift befinder sig i en historisk situation, fordi klimadebatten har sat fokus på et transportskift fra fly til tog. Politiken har spurgt DSB’s adm. direktør Flemming Jensen om, hvordan han ser DSB’s rolle i en fremtid med langt større fokus på internationale togrejser.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De Danske Statsbaner kørte første gang til udlandet i 1908 med en direkte afgang fra København til Berlin. Siden da har selskabet gennem årene hjulpet danske togrejsende rundt i hele Europa. Alene i 1980’erne var der eksempelvis direkte daglige forbindelser til den italienske hovedstadsperle Rom og porten til de enestående schweiziske bjergruter Chur.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden