0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Nye nattogsåbninger giver optimisme

De franske myndigheder har lanceret planer om at genåbne lukkede nattogsruter.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Raymond Roig/Ritzau Scanpix
Foto: Raymond Roig/Ritzau Scanpix

På billedet her fløjtes der i december 2016 til afgang for den sidste kørsel på nattogsruten mellem Paris og den spanske by Port Bou. Nu vil de franske myndigheder sparke liv i landets nattog igen.

Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Rejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De franske nattog har siden en række drastiske rutelukninger i 2016 befundet sig på et slumreplan. Men nu lyder det fra myndighederne, at landets nattog nu lige så stille skal sparkes i gang igen.

Ifølge transportminister Jean-Baptiste Djebbari vil ruterne Paris-Nice og Paris-Tarbes blive genindført inden 2022.

Udmeldingen kommer i kølvandet på en række andre nyheder om nattogsruter, der er på vej. Mest interessant for danske passagerer er nok, at svenske Snälltåget, et lille privat selskab, har planer om at køre nattog fra Malmø via Danmark til Berlin og Hamburg i 2021. Samtidig planlægger de svenske myndigheder at køre nattog til både Hamburg og Köln og/eller Bruxelles via Danmark i 2022.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

    Alt om Corona­virus

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden