0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Giv en julegave, der glæder langt ind i det nye år. Giv et abonnement på Politiken

Fakta om Bangkok

ShyMan/ShyMan
Foto: ShyMan/ShyMan
Bangkok
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Bangkok
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der kan siges og skrives mange ting om en by med lige så mange køretøjer, som der er indbyggere. Først og fremmest skrider de benzindrevne kun langsomt frem det meste af dagen. For det andet er Bangkok blevet begunstiget af et omfattende metro-højbanenet, der kører i faste intervaller næsten hele døgnet. Og så er der bådene på Bangkoks kanaler og floder, der er sjov, anderledes luftig transport og sejlads i rutefart, mens solen er på himlen.

Højbane og både: Som besøgende lærer man hurtigt, at shoppingområderne bedst fanges med højbanen (alternativt metroen). Og det gamle Bangkok, fra New Road i syd til Khao San Road i nord, med alle de buddhistiske templer, de smukke rækkehuse og nogle af byens bedste hoteller ligger ud til floden, hvor langhalebåde og rutefærger venter.

Tuk-tuk: Endelig kommer man ikke uden om at skulle i sofaen på en knallert med lad, en tuk-tuk, fordi den er indbegrebet af Bangkoks trafikkaos. Så den suser ned ad sidegaderne, mens de luftnedkølede og behagelige taxaer må holde sig til hovedvejene. Begge transportformer er billige, så 20 danske kroner rækker til de fleste ture i byen.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts