Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
THOMAS BORBERG
Foto: THOMAS BORBERG

SLINGREKURS. Visit Denmark har flere gange gennem de seneste år ændret deres slogan. (Arkivfoto)

Ferie i Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

VisitDenmark i panik: Turisterne svigter

Håbløst og spild af penge. Eksperter kritiserer slingrende markedsføring.

Ferie i Danmark
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Hvad er særligt dansk? Spørgsmålet giver ofte anledning til kløe i nakken; tilsyneladende også i den nationale turismeorganisation, der er til for at brande kongeriget i udlandet.

Inden for de seneste år har Visit Denmark flere gange ændret det slogan, der skal lokke udenlandske turister og forretningsfolk til landet. ’Denmark. Enjoy!’ blev i 2009 til ’Denmark – Feel Free’. Senest har organisationen lanceret et nyt såkaldt brandløfte: ’Come and be part of it’, eller på dansk: ’Vær med og vær til’.

Men det første slogan, man som udlænding møder på Visit Denmarks hjemmeside, er ’ Denmark – an oasis in Europe!’. Det er en fejl, siger Visit Denmarks administrerende direktør, Jan Olsen:

»Det, tror jeg, er en reminiscens fra ingenting. Det er ikke en del af vores nye strategi, og det skal vi have ændret«.

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden