0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

1980'ernes togfænomen lever stadig

Interrail er et uforpligtende eventyr, hvor du kan stå af, når det passer dig, og opleve Europas storbyer på en samlet ferie.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Sune Højrup Bencke
Foto: Sune Højrup Bencke

AFTAGENDE. Det er stadig muligt at tage på interrail i Europa. Men mens cirka 27.000 danskere gjorde dette i 1989, var tallet kun omkring 5.500 i 2014.

Temarejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Temarejser
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Paris’ Gare du Nord er smuk og grandios. Og der dufter sødt af croissanter fra bagerierne. I Nice er metalkonstruktionerne på de åbne perronafsnit gult patinerede, og palmer slår middelhavsstemningen fast.

I Mulhouse er de hvælvede lofter elegante, og i afgangshallen i Basel viser et enormt vægmaleri fra 1920’erne alle de naturscenarier, som alpelandet er så stolt af.

Der er noget fundamentalt fascinerende over banegårde. De smukke, pompøse prestigeprojekter. Datidens uundgåelige trafikale knudepunkter.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce