0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om EP19

Klimaet, Trump, Putin og Brexit blev den bedste reklame for valget

Siden det første direkte valg til Europa-Parlamentet i 1979 har vælgerinteressen kun kendt en retning: nedad. Men med en valgdeltagelse på over 50 procent er interessen for at være med den største i 20 år.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Susana Vera/Ritzau Scanpix
Foto: Susana Vera/Ritzau Scanpix

Interesse. Ikke bare de stemmeberettigede spanske vælger stod i kø ved stemmeurnerne - også tegneserieuniverset viste interesse for afstemningen ved et valgsted i Madrid. Spanien sluttede med en valgdeltagelse på 64,32 umiddelbart efter Danmark.

EP19
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
EP19
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst