Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

    Alt om EP19


  Interesse. Ikke bare de stemmeberettigede spanske vælger stod i kø ved stemmeurnerne - også tegneserieuniverset viste interesse for afstemningen ved et valgsted i Madrid.
 Spanien sluttede med en valgdeltagelse på 64,32 umiddelbart efter Danmark.
Foto: Susana Vera/Ritzau Scanpix

Interesse. Ikke bare de stemmeberettigede spanske vælger stod i kø ved stemmeurnerne - også tegneserieuniverset viste interesse for afstemningen ved et valgsted i Madrid. Spanien sluttede med en valgdeltagelse på 64,32 umiddelbart efter Danmark.

EP19
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Klimaet, Trump, Putin og Brexit blev den bedste reklame for valget

Siden det første direkte valg til Europa-Parlamentet i 1979 har vælgerinteressen kun kendt en retning: nedad. Men med en valgdeltagelse på over 50 procent er interessen for at være med den største i 20 år.

EP19
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Pyyha! Lettelsen var til at spore i Bruxelles og overalt i medlemslandene, da den samlede valgdeltagelse ved EP-valget blev kendt. Med 51 procent mod blot 42,6 ved det seneste valg i 2014 blev valget et vendepunkt for den folkelige interesse og viljen til at deltage og givet sit demokratiske besyv med i EU.

Det er nu, det bliver spændende...

Følg de første 100 dage efter valget for kun 299 kr.

Bliv abonnent

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden