0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

    Alt om Valg i Tyskland

Norsk medieselskab vil opkøbe i Norden

Den norske mediekoncern Schibsted byder ind på det finske marked. Dermed er der udsigt til, at Schibsted bliver den største spiller på det nordiske TV-marked.

Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Norges største mediekoncern Schibsted ønsker at købe samtlige aktier i selskabets finske konkurrent Alma Media. Går salget igennem bliver Schibsted den største aktør på det nordiske tv-marked, og netop det mål er en vigtig drivkraft bag tilbuddet.

»Vi ønsker at få en stærkere position indenfor TV i Norden, slog Schibsteds koncerndirektør, Trond Berger, tirsdag fast på et pressemøde i Oslo.

Et ejerskab i det finske Alma Media vil være nøglen til at få kontrollen over de to største kommercielle tv-kanaler i Norden, som er det finske MTV3 og det svenske TV4. Alma Media er den største ejer i TV4 med en andel på knap 23 procent af aktierne. Schibsted ejer i forvejen 20 procent af aktierne i TV4.

Gennemførelsen af salget forudsætter, at Schibsted får mere end en tredjedel af stemmerne i Alma Media.

/ritzau/

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere