0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Ny reklame-undersøgelse: Danskerne er Nordens latinoer

Svenskerne er dramatiske og politisk korrekte. Reklame-rapport tegner billede af svensk og dansk folkesjæl.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Thomas Borberg (arkiv)
Foto: Thomas Borberg (arkiv)

Danskerne er Nordens Latinoer når det kommer til livsstil, skriver reklamebureau i en ny undersøgelse, der viser forskellen mellem dansk, svensk og norsk reklame-smag.

Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Mens de svenske butiksansatte klager over danske kunders grove attitude, og den populære tegner Jakob Martin Strid er kommet i uføre i Sverige på grund af sin bog Mustafas Kiosk, viser en ny stor undersøgelse af de nordiske landes reklame-vaner, at der er stor forskel på, hvordan de nordiske broder-lande ser på verden og hinanden.

I undersøgelsen, der er foretaget af det danske reklamebureau envision, har man spurgt 3.000 skandinaver fra Danmark, Sverige og Norge om deres holdninger til reklamer og reklamebudskaber.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu