0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Analyse: Skibet der sank i censurens tåger

Det er den værste skibskatastrofe i Kina siden 1949. Hvordan kunne det ske? Det spørger kineserne sig selv om på internettet. Men i de statskontrollerede medier er der først og fremmest billeder af ministerpræsidenten, som resolut koordinerer redningsarbejdet.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Cheng Min/AP
Foto: Cheng Min/AP

Tragedie. Kina er ramt af en stor skibsulykke men det er ikke de mange ofre, medierne fokuserern på.

Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det var ikke selve katastrofen, som var det vigtigste.

Jo, en færge med over 450 personer var kæntret, og der var ikke mange overlevende. Men den vigtigste nyhed var, at præsident Xi Jinping havde »givet vejledning« til redningsarbejderne, og at ministerpræsident Li Keqiang var på vej til ulykkesstedet for at koordinere indsatsen.

Sådan var topnyheden på det statslige CCTVs store nyhedskanal, da kineserne tirsdag morgen vågnede op til den største skibskatastrofe siden 1949.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce