0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Storstilet kampagne skal markedsføre euroen

Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

De 12 eurolandes omkring 300 mio. indbyggere skal nu lære deres nye valuta at kende. Derfor indledte Den Europæiske Centralbank (ECB) og de 12 nationale centralbanker i dag en storstilet kampagne, som skal markedsføre den fælleseuropæiske valuta, inden euroen fra nytår afløser medlemslandenes mønt.

ECB-chefen 'himself', hollænderen Wim Duisenberg, gav personligt startskuddet på reklamekampagnen i forbindelse med et pressemøde i centralbankens hovedkvarter i den tyske finansmetropol Frankfurt.

På pressemødet - umiddelbart efter at ECB havde nedsat eurorenten - fremviste Duisenberg med synlig stolthed den endelige version af de syv forskellige eurosedler.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere