0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Når internettet går ned i Tyskland - OG DET GØR DET! - kan selv en ’Guru’ ikke gøre noget

Digitalisering er blevet et vigtigt punkt i den tyske valgkamp, fordi landet risikerer at blive »et teknologisk museum«, som kansler Angela Merkel selv har udtrykt det. Politikens udsendte har selv været uden internet i over en måned.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

Det ellers så moderne Tyskland er sakket bagud digitalt. Når de dårlige netforbindelser i landet går ned, er der ikke så meget andet at gøre end at søge på en gammeldags netcafé som på billedet her.

Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Manden, de kalder ’Guru’, kigger hjælpeløst på mig. Så forklarer han møjsommeligt, at det bedste, jeg kan gøre, er at ringe til den såkaldte hotline hos selskabet O2. Og med andre ord forlade hans butik med mit problem nu.

Jeg samler al min sønderslidte tålmodighed sammen og forklarer, at det har jeg gjort 6 gange. Ingen af gangene har jeg ventet mindre end en time i telefonkøen. For så enten at blive afbrudt, få en jamrende klagesang om, at de ansatte hos O2 skal have »smertebetaling« for at høre på utilfredse kunder eller blive lovet en ny aftale med en tekniker. Som altid udebliver uden at melde afbud. Hvorpå hele dette kafkaske show starter forfra, og det har jeg hverken tid eller overskud til længere.