0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Tyrkisk stats-tv udbreder Paludans Koran-afbrændinger i Danmark

Et tv-indslag om Rasmus Paludans Koran-afbrændinger promoveres over for danske Twitter-brugere af tyrkisk stats-tv, der af ekspert betegnes som den tyrkiske præsident Erdogans talerør.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Jens Dresling
Foto: Jens Dresling
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Tyrkisk stats-tv poster penge i at udbrede et tv-klip med Rasmus Paludans koran-afbrændinger. Det skriver Altinget.

Den engelsksprogede kanal TRT World bruger nemlig Twitter til at målrette indslaget direkte til danskere på det sociale medie. TRT er direkte talerør for den tyrkiske regering med præsident Recep Tayyip Erdogan i spidsen, forklarer forfatter og Tyrkiet-kender Denis Serinzi.

»Det er et talerør for den siddende tyrkiske regering. Det har det altid været. Men måske endnu mere nu end før. Under den nuværende præsident Erdogan har man nemlig set, at medierne er blevet underlagt ham«, forklarer Denis Serinzi overfor Altinget.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce