0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

    Alt om Præsident­valg i USA

»Hvor mange bilfabrikker er det lige, I har i Danmark?«, spurgte Raul Lopez

EU stiller klimakrav for at give støtte til coronaramte lande og brancher. Amparo og Javier fra Barcelona vil bare gerne have deres job tilbage, selv om de så skal producere benzinbiler i de næste 20 år.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Matthias Oesterle/Ritzau Scanpix
Foto: Matthias Oesterle/Ritzau Scanpix
Internationalt

Lige her, på den lange lige og noget kønsløse vej Carrer del Mig i Montcada uden for Barcelona, nummeret er 86, støder den gamle og den nye verden ind i hinanden.

Her i den bagende sol foran Nissan-fabrikken står globaliseringen og EU’s ønsker om at modernisere og genopbygge Europa grønt og digitalt efter coronakrisen over for det liv, som tillidsmanden Raul Lopez og ægteparret Amparo Ramirez og Javier Gonzalez har bygget op gennem mange år. Et liv, som de nu kæmper for at holde fast i.

Hvor EU-Kommissionen ønsker, at genopbygningen efter coronakrisen skal betyde et nyt Europa, ikke identisk med det gamle Europa, vil tillidsmanden og ægteparret helst holde fast i det liv, de har.

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter