0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Uber-økonomien slår revner, og udsatte selvstændige betaler prisen

Cykelbudene var kanonføde i coronakrisen. Men allerede før coronaen blev livet hårdere for freelancere, og nu rammer Uber-økonomien for alvor med konsekvenser for det moderne proletariat.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Bertrand Guay/Ritzau Scanpix
Foto: Bertrand Guay/Ritzau Scanpix
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Internationalt
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

For bare to år siden var Abdel Hachim og Aurélie S. indbegrebet af fremtidens arbejdsstyrke. Som cykelbud var Abdel Hachim ganske vist placeret langt nede på den sociale skala, men han var selvstændig, og han var overbevist om, at han kunne komme videre.

»Fast job var ikke noget for mig. Jeg forberedte mig til et job som chauffør hos Uber, hvor der var penge at tjene, mens min veninde med et fast job i en bar tjente 9.000 kroner for at arbejde på alle tidspunkter af døgnet«, fortæller han over en kop kaffe i en kebab-restaurant tæt på et mødested i Paris for bude for Deliveroo-tjenesten.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement

Annonce

Læs mere