0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

May I have your ad-tention, please!

Ifølge Peter Loell fra OMD er det “svært at få forbrugernes opmærksomhed, vanskeligt at måle den, og næsten umuligt at købe den”.

Tilbage i december 2020 satte vi netop Peter Loell og Anders Mikkelsen fra Userneeds i stævne for at tale om digital opmærksomhed. Med Irma og deres always-on strategi som udganspunkt har de undersøgt effekten af digital annoncering – fra påvirkning af brandet til performance KPI’er i den daglige marketingdrift.

Studiet tog undervejs en uventet drejning – for hvad sker der, når man overlader indkøbet til algoritmer? Ingen tvivl om at indkøbsalgoritmerne er stærke, og at de hele tiden udvikler sig, men kan vi stole blindt på dem? At Irma og Politiken er et godt match, kan kun de færreste være uenige i. Analyseresultaterne underbygger dette match, mens selve indkøbsalgoritmen ikke er enig.

Hvad der skulle have været et morgenseminar i Grand Teatret blev pludseligt ændret til live streaming på grund af Covid-19. Desværre drillede teknikken, og det var derfor ikke muligt at optage seminaret. Nu er det lykkedes at samle Peter og Anders til den samme snak, så alle får mulighed for at høre med.

Se med og få deres bud på, hvordan vi går fra at købe reklame til at fange opmærksomhed, og hvorfor vi ikke kan stole blindt på indkøbsalgoritmerne.

Artiklen er låst – Sådan kommer du videre:
Du er her
Vil du have adgang?
NEJ
JA
Vil du tillade dataindsamling?
NEJ
JA
Køb abonnement

Som abonnent kan du tilpasse hvilken data, der indsamles.

Allerede abonnent? Log ind her

Du kan altid trække dit samtykke tilbage.