0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Anders Holst Pedersen
Foto: Anders Holst Pedersen

»Folk tillægger mig holdninger på grund af mit politiske tilhørsforhold, som jeg egentlig ikke har«

Han er 21 år gammel, landsformand i Nye Borgerliges Ungdom og en af de mest toneangivende yngre borgerlige stemmer. Malte Larsen tilhører en ny generation af nationalkonservative debattører, der, måske især på sociale medier, er særdeles kritiske over for identitetspolitik, venstrefløjen og LGBT+ Danmark.

FOR ABONNENTER

Malte Larsen fortalt til Camille Koeller.

Når jeg indgår i debatter, oplever jeg relativt ofte, at mine moddebattører går efter min person og omtaler mig med diverse ukvemsord, såsom racist eller hvad det nu kunne være.

Det har jeg oplevet i rigtig mange sammenhænge. Både i fysiske debatter og på internettet.

Jeg kan ikke huske første gang, det skete, men nu sker det i hvert fald tit. Det er ikke, fordi det er blevet hverdag for mig overhovedet, men nogle gange, når jeg deltager i offentlige debatter mod ofte meget venstreorienterede mennesker, falder der nogle hånlige bemærkninger om min person snarere end substantielle modargumenter.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce