0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Kontroversielt fænomen, som »luller læserne i søvn«, har spredt sig til de største medier

TV 2 har i år fået hård kritik, fordi de mod betaling har givet turistforeninger indflydelse på programmer. Blandt kritikerne var avisernes chefredaktører. Men annoncørbetalt indhold, der skal ligne rigtige artikler, finder også vej til mange af landets aviser. Og mange danskere kan ikke kende forskel, viser ny måling. Tre forskere siger, at annoncerne risikerer at underminere mediernes troværdighed. Chefredaktører afviser kritik: »Man skal ikke gøre folk dummere, end de er«.

FOR ABONNENTER

»Verden har akut brug for bæredygtige brændstoffer, og det rykker man på i Holland«, lyder det i indledningen til en længere feature, der findes på politiken.dk.

Prøv 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til vores digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce