0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Hannah Aurora Almstrup
Foto: Hannah Aurora Almstrup

»Jeg er altid nervøs for at fremstå som en klovn og som en, der ikke ved, hvad han taler om«

Den 31-årige forfatter Glenn Bech debuterede i 2021, men fik sit helt store gennembrud med manifestet ’Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet’, som udkom i september. I dag deltager Bech i mediedebatten og har sin egen podcast, som behandler de politiske emner, han tager op i sin seneste bog.

FOR ABONNENTER

Glenn Bech fortalt til Camille Koeller.

Jeg har egentlig forsøgt at bryde igennem i debatten on/off i rigtig mange år.

Et af de første skriv, jeg nogensinde fik udgivet, hed ’Elitens pauseklovn fra proletariatet’, og det skrev jeg i 2015, imens jeg læste på universitetet. Men der, hvor det for alvor har taget fart politisk, har været med i min seneste bog, ’Jeg anerkender ikke længere jeres autoritet’, som kom ud i år.

Vi skriver jo alle sammen om klasse. Os forfattere. Bevidst eller ubevidst. Vi er alle sammen en del af et klassesamfund, så det giver ikke mening at gruppere nogen og sige, at lige præcis den her gruppe skriver om klasse, for det gør vi egentlig alle sammen. Men da jeg prøvede at kigge rundt på mine kolleger for at se, hvem der skrev og snakkede højt om de ting, som jeg gør nu, kunne jeg ikke få øje på nogen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce