0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:

Hvordan er det gået så galt? Kampen mellem kønnene er blevet Sydkoreas største problem

FOR ABONNENTER

Hvilken betydning har ordet feminist for dig?

»Feminisme betyder, at kvinder bliver behandlet bedre end mænd. Jeg ved godt, at det ikke var ordets oprindelige betydning. Men det har ændret sig. Hvis en kvinde siger, at hun er feminist, betyder det, at hun vil have flere rettigheder uden at gøre noget for at gøre sig fortjent til dem. Feminister ser ned på mænd«.

Er du imod alle feminister eller kun de mere radikaliserede, der bliver betragtet som mandehadere i Korea?

»Jeg er imod alle feminister, både dem i Korea og dem i Europa. For jeg mener ikke, at nogen udviklede lande har behov for feminisme. Det kan godt være, at nogle lande i Mellemøsten har brug for feminister, for der har kvinder ikke mange rettigheder. Så de har måske brug for dem, men ikke den slags feminister, der er i Sydkorea«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce