0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Philip Ytournel/POLITIKEN
Foto: Philip Ytournel/POLITIKEN

Unge om work-life-balance: »Da jeg så, hvor meget de arbejdede, blev jeg bevidst om, at det ikke var en arbejdskultur, jeg selv ville være en del af«

Den yngre generation står foran en fremtid, hvor politikere vil have, at de skal arbejde tidligere og mere. Balancen mellem arbejde og privatliv er et aspekt i arbejdslivet, som de er optaget af.

FOR ABONNENTER

Fra politisk side har man gjort flere tiltag for at få danskerne til at arbejde mere. Store bededag blev afskaffet, så vi kan arbejde en dag mere. Herefter fremlagde regeringen en uddannelsesreform, hvor man vil forkorte op til en tredjedel af kandidatuddannelserne og 20 procent af kandidaterne skal fremover være erhvervskandidater og dermed få de studerende hurtigere i arbejde.

Men i den yngre generation ulmer et opgør med ønsket om, at vi hele tiden skal arbejde mere, og for mange er balancen mellem arbejde og privatliv meget væsentlig.

Politiken har spurgt en række unge, hvad de egentlig tænker om at træde ind på arbejdsmarkedet? Hvordan vil de praktisere at opretholde balancen mellem arbejde og privatliv?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Læs mere

Annonce