0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Nikolai Linares
Foto: Nikolai Linares

I perioder kan jeg ikke tage vare på mig selv. Hvordan pokker kan jobcentret finde på at sende mig ud i en børnehave?

Jeg ville jo ende med at stikke et barn en figenstang i stedet for en ren ble

FOR ABONNENTER

Jobkonsulenten virker glad for, at jeg selv giver udtryk for, at tiden er ved at være moden til, at jeg skal videre i job eller praktik. Elektrochokbehandlingen er færdig, og den ser ud til at have båret frugt. Jeg er begyndt at drømme om at springe ud som student. Jeg drømmer at være et menneske i trivsel. Jeg fantaserer ikke længere om døden som det endelige mål – den skal nok komme, når tid er, uden jeg gør en ihærdig indsats. Det går fremad.

»Jeg synes, du skal begynde med en praktik i en børnehave«, siger jobkonsulenten.

Jeg er overrasket. Måske også en anelse forvirret. Faktisk chokerer det mig, at praktik i en børnehave er en reel mulighed.

Jeg siger ikke, at en person med Aspergers ikke kan arbejde i omsorgsfaget. Jeg siger, at jeg ikke kan, i hvert fald ikke det næste par år.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce