0
Læs nu

Du har ingen ulæste gemte artikler

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til dine gemte artikler, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Efterskoleforstander kommer med opsang til forældre

Oftere og oftere oplever vi, at forældrene henter deres børn hjem fra efterskolen, før vi overhovedet har haft en ordentlig snak om, hvad deres barn måtte være frustreret over eller ked af.

FOR ABONNENTER

I den første uge af efterskoleåret opgav tre unge deres ophold på efterskolen, hvor jeg er forstander. I slutningen af august havde yderligere fem unge givet op, nærmest inden deres efterskoleophold overhovedet var begyndt.

Det har vi aldrig prøvet før i de seks år, jeg har været forstander.

Til gengæld har vi de senere år oplevet en stigning i frafaldet midt i efterskoleopholdet, og jeg hører den samme oplevelse gentaget fra flere andre efterskoleforstandere, så det er ikke kun en udfordring på vores efterskole.

I år er jeg flere gange blevet ringet op af forældre, hvis barn pludselig ikke trives på efterskolen. Det er der på ingen måde noget nyt i. Sådan skal det helst være, hvis ikke barnet selv har haft mod på at sige det til lærerne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu

Annonce