0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Martin Lehmann
Foto: Martin Lehmann

»Jeg nyder som gammel håndværker altid at være i gang med et eller andet projekt med mine hænder, når jeg har fri«, siger forsker Erik Skov Madsen.

Jeg har fire uddannelser. Men som maskinarbejder har jeg haft mest glæde i livet

Vi skal holde op med at se unge mennesker som enten boglige eller håndværkere. Man har bedst af at være begge dele.

FOR ABONNENTER

Jeg er forsker ved Syddansk Universitet og har i min forskning fokus på produktion, vedligehold af produktionssystemer og cirkulær økonomi. Oprindelig er jeg udlært maskinarbejder, men sjovt nok står det ingen steder på min LinkedIn profil – stedet, hvor man sælger sig selv og sine faglige kompetencer. Her beskriver jeg kun mine akademiske meritter.

Hvorfor nævner jeg ikke min håndværkerbaggrund? Er det, fordi det ikke rigtig passer sammen med at være forsker og have en ph.d.-grad? Er det ikke fint nok at være håndværker?

Få flere sider for kun 1 kr.

Hos Politiken giver vi plads til flere perspektiver, så du kan blive klogere på, hvad andre mener.

Prøv 30 dage for 1 kr.
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Annonce

Læs mere